Ulubione 0

Regulaminem Reklamacji

Niniejszy Regulamin Reklamacji Konsumentów (zwany dalej "Regulaminem Reklamacji") reguluje sposób i warunki reklamacji wad towaru zakupionego przez konsumentów za pośrednictwem sklepu internetowego Domali.pl z naszej firmy:

GoldSolutions s.r.o., z siedzibą w Lískovec 393, 738 01 Frýdek-Místek

ID: 29460522
DIČ: CZ29460522
zarejestrowana: w Sądzie Okręgowym w Ostrawie, sekcja C, wstaw 55296
adres dostawy: GoldSolutions s.r.o., Lískovec 393, 738 01 Frýdek-Místek, Czech Republic
tel.: +420 732 629 676
kontakt e-mail: info@domali.pl

  1. Za jakie wady produktu jesteśmy odpowiedzialni?
    1. Jako sprzedawca odpowiadamy za to, że zamówiony przez Ciebie towar został do Ciebie dostarczony i że towar jest wolny od wad w momencie odbioru. Oznacza to, że towar przy odbiorze w szczególności:
      • ma cechy, które zostały uzgodnione między nami, które opisujemy lub których można się spodziewać, biorąc pod uwagę charakter towarów i na podstawie reklamy;
      • jest w odpowiedniej ilości, miary lub wadze;
      • spełnia wymagania przepisów prawnych;
      • jest odpowiedni do celu, który określamy lub do którego normalnie używane są zakupione towary;
      • odpowiada uzgodnionej między nami jakości lub jakości ustalonej dla danego rodzaju towaru przez obowiązujące i obowiązujące przepisy prawa; i
      • nie ma wad prawnych, tj. osobie trzeciej nie przysługują prawa własności do towaru a towar jest wyposażony w dokumenty i dokumenty niezbędne do prawidłowego użytkowania towaru.
      Ponadto odpowiadamy za to, że wady te nie wystąpią w okresie gwarancyjnym. Poza ustawowym okresem rękojmi konsumenckiej nie udzielamy żadnej gwarancji jakości.
    2. Różnica odcieni kolorów w rzeczywistości i na elektronicznych urządzeniach wyświetlających nie może być uważana za wadę towaru. Jeżeli towar nie spełnia Twoich oczekiwań, masz prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania towaru zgodnie z Artykułem 5 Warunkami ogólnymi oraz Warunki dla konsumentów.
    3. Jeżeli wada towaru ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania, uważa się, że towar był już wadliwy w momencie odbioru.
  2. Jaki jest okres gwarancji?
    1. W przypadku nieużywanych towarów konsumpcyjnych okres gwarancji wynosi dwadzieścia cztery miesiące od otrzymania towaru, chyba że w interfejsie internetowym, w dokumentach dołączonych do towarów lub w reklamie określono dłuższy okres gwarancji.
    2. W przypadku wymiany lub naprawy towarów na nowe towary lub Wymienione części i części zamienne nie mają nowego okresu gwarancyjnego. W takim przypadku jednak okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w którym nie można było z towaru korzystać z powodu wady, tj. w szczególności o czas, w którym towar jest naprawiany.
  3. Jakie masz prawa do wadliwego wykonania?
    1. Twoje prawa z tytułu wadliwego wykonania regulują przepisy Kodeksu Cywilnego, w szczególności §§ 2099 do 2117, a także § 2165 do 2174.
    2. Zgodnie z powyższymi przepisami przysługują Ci w szczególności następujące prawa:
      • Uzupełnianie brakujących
        Jeśli dostarczymy Ci towar w mniejszej ilości niż uzgodniono lub dostarczymy Ci niekompletny towar, masz prawo uzupełnić brakujące .
      • Zniżka od ceny zakupu
        Jeśli w momencie otrzymania towaru wystąpiła wada lub wada wystąpiła w okresie gwarancyjnym, zawsze możesz poprosić o rozsądną zniżkę od ceny zakupu .
      • Wymiana towarów lub wadliwych części towarów
        Zawsze możesz zażądać wymiany towarów lub wadliwych części towarów, jeśli nie jest to nieproporcjonalne do charakteru wady (tj. zwłaszcza w przypadku, gdy natychmiastowa naprawa towaru nie jest możliwa), a nie jest to tylko nieznaczne naruszenie umowy.
        Nie przysługuje Ci prawo do wymiany towaru, jeżeli wadliwa jest tylko część (część) towaru. Jeżeli w trakcie procedury reklamacyjnej dojdziemy do wniosku, że tylko część towaru jest wadliwa, wymienimy tę część za Ciebie.
        Nie możesz żądać wymiany towaru na towar sprzedawany po niższej cenie. Zamiast tego możesz ubiegać się o zniżkę na cenę zakupu.
      • Naprawa przedmiotu
        Jeśli towar można naprawić, masz prawo do bezpłatnego usunięcia wady. Jeżeli w trakcie procedury reklamacyjnej okaże się, że nie jesteśmy w stanie naprawić towaru, niezwłocznie poinformujemy Cię o tym i będziesz mógł wybrać inny sposób załatwienia reklamacji wymieniony tutaj.
      • Zwrot środków (anulowanie)
        Możesz poprosić o zwrot pieniędzy tylko wtedy, gdy:
        • dostawa wadliwego lub niekompletnego przedmiotu z naszej strony stanowi istotne naruszenie umowy; lub
        • nie jesteśmy w stanie usunąć wady, z powodu której nie można właściwie korzystać z towaru lub nie jesteśmy w stanie wymienić towaru z tą wadą (np. towar nie jest już produkowany); lub
        • nie możesz prawidłowo używać towaru ze względu na powtarzające się występowanie wady po naprawie (wystąpienie tej samej wady po co najmniej dwóch poprzednich naprawach); lub
        • na towarze występuje większa liczba wad (jednoczesne wystąpienie co najmniej trzech wad usuwalnych, z których każda uniemożliwia prawidłowe użytkowanie towaru); lub
        • nie dotrzymujemy terminu rozpatrzenia reklamacji/nie podejmujemy działań naprawczych w terminie 30 dni od zgłoszenia reklamacji.
    3. Warunkiem wymiany towaru lub zwrotu pieniędzy (odstąpienia od umowy) jest zwrot towaru w takim stanie, w jakim go otrzymałeś. Wyjątkami są przypadki, w których:
      • nastąpiła zmiana stanu w wyniku kontroli w celu wykrycia wady przedmiotu;
      • użyłeś przedmiotu przed wykryciem wady;
      • Swoimi działaniami lub zaniechaniami nie spowodowałeś niemożności zwrotu rzeczy w stanie niezmienionym; lub
      • sprzedałeś przedmiot przed wykryciem wady, zużyłeś go lub zmieniłeś przedmiot podczas normalnego użytkowania; jeśli zdarzyło się to tylko częściowo, zwrócisz nam to, co możesz jeszcze zwrócić, i dasz nam odszkodowanie do wysokości, w jakiej skorzystałeś z użytkowania przedmiotu.
  4. Kiedy nie można wykonywać praw z wadliwego wykonania?
    1. Nie przysługują Ci prawa z wadliwego wykonania, jeżeli:
      • Wiedziałeś o wadzie przed przejęciem przedmiotu;
      • sam spowodowałeś usterkę; lub
      • Okres gwarancji wygasł.
    2. Gwarancja i roszczenia z tytułu odpowiedzialności za wady nie mają już zastosowania do:
      • zużycie towarów spowodowane ich zwykłym użytkowaniem (zużycie spowodowane użytkowaniem jest również uważane za zmniejszające pojemność baterii i akumulatorów);
      • rzeczy sprzedawane po niższej cenie - tylko w związku z wadą, dla której wynegocjowano niższą cenę; lub
      • jeżeli wynika to z charakteru rzeczy (zwłaszcza towarów, które ze swojej natury nie mogą trwać przez cały okres gwarancji).
  5. Jak postępować ze skargą?
    1. Złóż u nas reklamację bez zbędnej zwłoki po wykryciu wady.
    2. Zalecana procedura reklamacyjna:
      • w celu szybszego rozpatrzenia prosimy o poinformowanie nas o reklamacji telefonicznie lub e-mailem;
      • jednocześnie wskazane jest, aby poinformować nas, jakie prawo wybrałeś z wadliwego wykonania, tj. czy zgodnie z niniejszym regulaminem reklamacyjnym jesteś zainteresowany uzupełnieniem tego, czego brakuje, rabatem od ceny zakupu, wymiany towaru lub jego wadliwych części, naprawy rzeczy, zwrotu pieniędzy lub innych uprawnień zgodnie z niniejszym regulaminem reklamacyjnym oraz Kodeksem Cywilnym;
      • Dostarcz do nas reklamowany towar wraz ze zgłoszeniem reklamacji lub później (inny niż za pobraniem, którego nie przyjmujemy) na adres siedziby, natomiast przy wysyłce zalecamy zapakowanie towaru w odpowiednie opakowanie tak, aby nie uległy uszkodzeniu ani zniszczeniu;
      • w celu ułatwienia procedury wskazane jest dołączenie dowodu zakupu towaru lub dokumentu podatkowego - faktury, jeśli została wystawiona lub innego dokumentu potwierdzającego zakup towaru wraz z opisem wady oraz propozycję rozwiązania reklamacji. >
      Niedopełnienie któregokolwiek z ww. kroków lub niezłożenie któregokolwiek z ww. dokumentów nie uniemożliwia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji na warunkach prawnych.
    3. Momentem zgłoszenia reklamacji jest moment, w którym zostaliśmy powiadomieni o wystąpieniu wady i zrealizowano prawo do odpowiedzialności za wady sprzedanej rzeczy.
    4. O otrzymanej reklamacji decydujemy natychmiast, w skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych. Okres ten nie obejmuje czasu odpowiedniego dla rodzaju produktu, wymaganego do profesjonalnej oceny wady. Reklamacja, w tym ewentualne usunięcie wady, zostanie rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, nie później niż 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, chyba że ustalimy dłuższy termin.
    5. Jeżeli wybierzesz prawo, które nie może być Ci przyznane z przyczyn obiektywnych (zwłaszcza w przypadku nienaprawialnych wad lub w przypadku wymiany towaru, która nie jest możliwa), niezwłocznie skontaktujemy się z Tobą. W takim przypadku możesz wybrać inne prawo zgodnie z niniejszym regulaminem reklamacyjnym.
    6. W przypadku reklamacji wydamy Ci pisemne potwierdzenie, kiedy skorzystałeś z przysługującego Ci prawa, jaka jest treść reklamacji i jakiego sposobu rozpatrzenia reklamacji wymagasz. Ponadto (po rozpatrzeniu reklamacji) wyślemy Ci potwierdzenie terminu i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie wykonania naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji.
    7. Zgodnie z Kodeksem Cywilnym masz prawo do zwrotu kosztów poniesionych w związku z reklamacją towaru. Pamiętaj, że musisz skorzystać z prawa do zwrotu tych kosztów w ciągu jednego miesiąca od upływu okresu, w którym wada musi zostać wskazana.
  6. Niniejszy Regulamin reklamacji obowiązuje i obowiązuje od dnia 01.08.2022.